بسم الله

در این چند وقت اخیر ، علی رغم شکست سنگین رسانه های طیف تندرو حامی موسوی و کروبی ، هنوز سخن پرانی های بعضا بودار و سازماندهی شده ای از سوی رسانه های حامی این دو کاندید به گوش می رسد که متاسفانه با ساده لوحی و رفتار کورکورانه ی  این دو کاندید تبدیل به تیری بر بدنه ی نظام می شود. نظامی که از نظر ایدئولوژیک ، در پی اصل اسلام ناب محمدی و نه اسلام آمریکایی و روسی است!
اسلام روسی لغتی است که آقایان عموما اصلاح طلب این چنین تعریفش می کنند : اسلام دروغ و ریا و تزویر و اسلام ماکیاولیسم و در یک کلام اسلام استبداد است !
این تعریف اخیرا چماقی شده بر علیه حکومت و محکوم کردن حکومت و دولت به اینکه شما در پی اسلام روسی هستید!
نکته ی جالی برای من ، بازی با الفاظ این آقایان به ظاهر کشته مرده ی اسلام و ملیت است، شکی نیست که این تبلیغات رسانه ای نه از روزها قبل بلکه از ماه ها قبل و زمانی که پیش بینی های خود این طیف هم از شکست نامزدهایشان خبر می داد شروع شد!
نفرت مردم ایران از اسلام آمریکایی سالهاست  جایگاهی بین شعار های مردم هم پیدا کرده . نمونه بارزش شعارهای انتخابات اخیر بود : " اسلام آمریکایی ، نمی خوایم، نمی خوایم"!
بحث بر سر مصداق ها و اینکه این شعار از سوی چه کسانی و خطاب به چه کسانی است نیست. بحث اینجاست که مدعیان اصلاحات تعاریف اسلام آمریکایی را با لفظی دیگر در اسلام روسی گنجانده اند و آن را تبدیل به شعاری بر علیه مخالفان خود کرده اند. حد اقل کاش این آقایان تمایلات تئوریسین های خود را در زمان انقلاب به طیف روس گرا بررسی می کردند تا ابتدا این اتهام که تفکرات توده ای هنوز هم در وجود برخی از این افراد وجود دارد بر طرف می شد.آنجا که سابقه ی بهزاد نبوی و سعید حجاریان نشان از تمایل فکری این افراد به "شعاعیان" در سالهای قبل از انقلاب می داد! فردی که به تفکرات توده ای و روس گرایی معروف بوده است.
در اینجا بد نیست گریزی به تعریف اسلام آمریکایی بزنیم، امام روح الله: ( صحیفه امام ، ج 21،ص81)
«مگر مسلمانان نمى‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‏گذارند ..»
تطبیق تعریف اسلام آمریکایی با اسلام روسی مدعیان ، دید جامع و همه جانبه ی امام خمینی (قدس سره) را می رساند ! به راستی چه نیازی به تعریفی موازی تعریف اسلام آمریکایی برای درخطر نشان دادن کشور وجود دارد؟